יום שישי, 25 בינואר 2013

מערכת העור

מערכת העור:
העור הוא העטיפה החצונית לגוף ותפקידו העקרי הוא הגנה מכניסת גורמי מחלות ומפציעות פיזית מהחפצים המסוכנים והגנה מהתייבשות בנוסף משתתף העור בשמירה על טמפרטורת  הגוף דרך זיעה באמצעות זרימת דם .
יש תפקיד נוסף לעור שהוא איבר חושי קולט רגשות דרך נגישה , הכאב , חום וקור ,לחץ .העור הוא רקמה עוטפת את הגוף ונקרא בלטינית "אפידרמס".

*תפקידי העור :

-מערכת העור מווסתת את טמפרטורת הגוף . פליטת חום הגוף נעשית על ידי נידוף הזיעה המופרשת מבלוטות בעור על ידי התרחבות הנימיות וכלי הדם שטחיים .כמו כן, השומן וכלי הדם הנמצאים בשכבות התחתונות של העור משמשים כמבודדי חום , ועוזרים לשמירת חום הגוף בסביבות קרות . אמצעי נוסף להתמודדות עם קור הן טפולות העור ,כמו שערות הגוף.בסביביות קרות מזדקרות השערות ,לוכדות בתוכן אוויר ומסייעות בשמירה על חום הגוף . עורם של בעלי חיים רבים מכוסה בפרווה או בנוצות , אשר שמרות על טמפרטורת הגוף ביעילות רבה מאוד

-העור מונע התייבשות של רקמות הגוף באמצעות בידוד הנוזל החוץ-תאי

-העור משמש כאיבר תחושה חשוב .הוא מאבחן תחושות חום ,קור ,מגע עדין ,לחץ וכאב .

-העור משמש מאגר לחומרי מזון , כגון שומן ,מים ומלחים וכן המקום בו מיוצר ויטמין D .

-העור מגן על הרקמות שמתחתיו מפני פגיעה מכנית.

-כפי שצויין לעיל , מהווה העור חלר ממערכת החיסון .העור מהווה את המחסום הראשוני בפני פתוגנים וכימיקלים .האוזרים בגוף אשר אינם מכוסים בעור ,או שבהם קיימים פתחיים אל תוך הגוף (מערכת הנשימה ,העיניים ,מערכת השתן ) הינם מועדים לזיהומים הרבה יותר מאזורים בגוף המוגנים על ידי העור .

קישור :
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A2%D7%95%D7%A8

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה